Orhan Asena’nın Dünya Görüşü Ve Tiyatro Anlayışı

Orhan Asena’nın Dünya Görüşü Ve Tiyatro Anlayışı

Asena, Gılgameş ile “insana yeni bir şeyler getirmeyi amaç edinen, bunun için tüm kurumlarıyla, kurallarıyla, skolastiğiyle eski düzeni sarsan, durmadan yeniyi arayan istanbul escort kahramanın prototipini yarattığını” belirtmektedir.
Asena, eski bir Sümer söylencesini bu tematik bağlam içinde çağdaş kadıköy escort bir söyleme dönüştürmeye çalışırken, ister istemez Antik Yunan dramatiği çevresine değinmektedir. Tanrısal sırrı insanlara kazandırma savaşımıyla, Prometheus’u anımsatırken, gerçeği sonuna mecidiyeköy escort kadar sorgulama savaşımıyla da Oidipus’u anımsatmaktadır. Ancak, Asena’nın Gılgameş’i, daha çok, sınır tanımaz savaşım gücüyle, insanların üstünde yada önünde kalan kişi konumuyla, “önder” insanı temsil etmektedir. Ama, Asena, insanın özgürleşme sorununu “önder” insanda odaklaşırken, metafizik bir düzlemde ele alışıyla, özgürlük pendik escort savaşımının ötesine taşımakta; böylelikle, Tanrılar Ve İnsanlar’ı ülküsel bir “düşünce oyunu” halinde ortaya koymuştur.
Asena’ya göre, zaman nekadar değişirse değişsin eski çağla yeni çağ; ilk insanla geleceğin insanı arasında bir bağ, değişmemiş hep aynı kalmış çizgiler, görüşler, sezişler izmit escort bulmak mümkündür.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir